Turistická trasa z Kuřimi do Žebětína

Trasa začíná u rozcestníku v Kuřimi před nádražím. Vydáme se po modré značce směr Moravské Knínice, Senařov. Projdeme městem, pak kolem zámku a na křižovatce na kraji obce pokračujeme rovně po silnici mezi poli do Moravských Knínic. Před Moravskými Knínicemi si můžeme po pravé straně všimnout zarostlých zbytků nedostavěné „Hitlerovy dálnice“, jejíž vzkříšení nás možná ještě čeká v podobě rychlostní silnice R43. Přibližně ve stejném místě také kdysi vedla železniční trať Kuřim – Veverská Bitýška. Část tělesa bývalé trati dnes slouží jako cyklostezka. U kostela zahneme doleva a po chvíli vyjdeme z obce na místní asfaltku mezi poli. Přijdeme ke kapličce a zde se můžeme rozhlédnout po krajině. Dále pokračujeme k lesu. V lese mineme památník rumunských vojáků a dojdeme k rozcestníku a přístřešku Senařov. Po zelené značce pak vystoupáme podél plotu obory „Přehrada“ k rozcestníku Trnůvka. Začátkem léta se zde můžeme občerstvit malinami. Potom se vydáme doprava po zelené a modré značce přes oboru k bývalé kapličce „U tří křížů“. Následuje poměrně strmý sestup skalnatou Chudčickou křížovou cestou. Po překonání plotu obory pod svahem se vydáme doleva po modré širokou lesní cestou po úbočí kopce k Junácké louce a k lávce pod hradem. Z lávky se můžeme pokochat pohledem na hrad Veveří a na údolí Brněnské přehrady. Přejdeme přes lávku a dojdeme k rozcestníku Hrad Veveří. Tady můžeme zvolit návštěvu hradu a poté návrat autobusem IDS-JMK č. 303, případně lodí, nebo pokračovat v túře. Vybral jsem zelenou značku směrem k Oboře. Po dřevěné lávce za zastávkou IDS-JMK překonáme potok Veverka a hned za ním se vydáme doleva úzkou pěšinou po úbočí kopce (pozor, dokonce i zde je možné potkat cyklistu! ). Před Oborou vede značka chvíli po silnici a pak odbočí doprava do lesa. Tady nás čeká poměrně dlouhé a strmé stoupání hustým tmavým lesem. Stoupání se zvolní a za chvíli dojdeme k Ríšově studánce. Tady se poté vydáme po modré značce lesem nenáročnou cestou do Žebětína k zastávce MHD, kde naše trasa končí.

<iframe style="border:none" src="https://frame.mapy.cz/s/fovuvezuba" width="400" height="280" frameborder="0"></iframe>